Tuesday 31 January 2012

Percubaan Title : Kisah Kita

Tiba di sekolah seperti biase Myra akan pergi ke tandas untuk membetulkan tudungnya di cermin, diikuti dengan Syaza, Tika dan Mawar, mereka kawan baik.Setiap kali ke sekolah pasti bersama dan masing-masing tinggal berdekatan. Myra adalah murid tingkatan 5 yang mempunyai perwatakan yang peramah dan sangat mencuit hati kerana mempunyai badan yang comel. Selesai di tandas mengadap cermin yang setiap hari ditatap setibanya di sekolah itu,  Lutfi merupakan lelaki yang sering mengganggu hidupnya, tidak tentu arah Myra dibuatnya. Setiap kali melintasi lelaki itu hatinya jadi panas. Mana tidaknya dipanggilnya Myra 'gemuk', manalah tak baran.

'hei Lutfi kau ni tak de kerja lain ke hah asyik nak menyakat aku jer!'tengking Myra

'ade aku kisah, kau tu dah lah gemuk, comot pulak tu'ejek Lutfi

'kau ni memang nak kena ni, siap kau balik sekolah nanti'tegas Myra

Hei apalah nak jadi dengan Lutfi tu asyik nak kacau aku je, dah tak de kerja lain la tu. Muka je ensem tapi hati cam apa ntah.mengeluh Myra dalam hati. Kawan-kawan yang lain hanya memandang dan tersenyum melihat gelagat Myra yang tidak tentu arah itu.

Di dalam kelas, cikgu meminta setiap pelajar untuk memberikan maklumat diri masing-masing, tiba giliran Myra Lutfi mengambil tempat di depan meja guru curi-curi dengar. Myra tidak mengendahkan kehadiran Lutfi dan memberikan maklumat peribadinya termasuklah nombor telefon rumahnya. Loceng pun dah berbunyi tiba masa untuk rehat, Lutfi yang ditemani rakannya Aizat telah membuat bising tentang nombor telefon Myra. Myra yang kedengaran nombor telefonnya dihebahkan mulalah dia nak mengamuk.

'Lutfi kau ni dah kenapa??aku tak ade hebohkan nombor kau kan, kenapa dengki sangat dengan aku ni'dengan rasa tidak puas hati Myra melenting, hampir menitis air matanya.

'Ala aku bukan cakap nombor penuh pun'Lufti menjawab

'Kau ni memang kejam kan'Myra menitiskan air mata dan terus berlalu dari situ.

.........bersambung~~~~~~

4 comments:

  1. cerita benar ke nie? ^_^
    not bad...x sbar nk tunggu next entry

    ReplyDelete
  2. thanx....tunggu yer...thanx sb mengikuti..sowie ayat xbpe nk cntik...huhuhuh

    ReplyDelete
  3. cerpen ataw novel perlu gunakan ayat2 yg lbh dramatis agar kita dapat menyedapkan lg cerita..
    kegunaan klaimx ,konflik ,paper bleh la..tros kan mnulis ya!! saya pmbacer setia mu..

    ReplyDelete
  4. ok....thanx missycuppu_gummy....percubaan yg memberangsangkan....heheheh.....thanx sgt2....teruskan menyokong....

    ReplyDelete